1968 • המאזין הפתיע עם תקליט ישן נושן

היתה חנות שנקראה 'רדיו ליאון' שמכרו תקליטים בעברית וביידיש ונהננו לרכוש, כל דבר כזה קישר אותנו עם ארץ ישראל וזה היה משמעותי ביותר עבורנו. מבדיקה קצרה שערכתי בני וישראל החלו להופיע כצמד רעים לאחר שהשתחררו מצה"ל ב-1969
עמית דניאל 6 Comment on 1968 • המאזין הפתיע עם תקליט ישן נושן

לתכנית "בזמן הזה", בהגשת אפרים דוד ואשר גרייבר, העוסקת במוסיקה נוסטלגית ובחיפוש אחר תקליטים עליהם יש אבק של כמה עשורים, הגיע מאזין עם תקליט ישן נושן, משובח והחגיגה הנוסטלגית הגיעה לעיצומה כשחלק מזמרים בתקליט עלו לשידור • האזינו:

היתה חנות שנקראה 'רדיו ליאון' שמכרו תקליטים בעברית וביידיש ונהננו לרכוש, כל דבר כזה קישר אותנו עם ארץ ישראל וזה היה משמעותי ביותר עבורנו. מבדיקה קצרה שערכתי בני וישראל החלו להופיע כצמד רעים לאחר שהשתחררו מצה"ל ב-1969
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת ימי החנוכה ובאווירת 'בימים ההם בזמן הזה', הוחלט ב'קול חי' על שבוע של שירים נוסטלגים, מוכרים יותר וכאלו שפחות. בתכנית "בזמן הזה" בהגשת אשר גרייבר ואפרים דוד החליטו לקחת את הפרוייקט צעד אחד קדימה וביקשו מהמאזינים להשמיע בשידור חי תקליטים וקלטות עתיקים כמה שיותר. מי שישמיע את השיר מהתקליט העתיק ביותר, יזכה בפרס.

היום, הגיע לתכנית מאזין בשם ד"ר חיים אפלבוים ובידו אוצר של ממש. תקליט שלפי ההערכות הופק בשנת 1968 ובו שירים חסידיים המבוצעים ע"י להקת הרבנות הצבאית דאז. ממבט קצר זוהו שמותיהם של שניים מחברי הלהקה שהקימו להקה משל עצמם מיד לאחר מכן הלא הם 'צמד רעים' – בני רוזנבאום וישראל גוטסדינר שנקראו לשידור בצורה סופנטנית בכדי לספר על היצירה שקיימת כבר משנות ה-60 והאם הם זוכרים את התקליט המדובר. השניים השיבו בחיוב.

"את הדיסק הזה רכשתי עוד שהתגוררתי בארגנטינה כשהייתי בן 12" סיפר אפלבוים "היתה חנות שנקראה 'רדיו ליאון' שמכרו תקליטים בעברית וביידיש ונהננו לרכוש, כל דבר כזה קישר אותנו עם ארץ ישראל וזה היה משמעותי ביותר עבורנו. מבדיקה קצרה שערכתי בני וישראל החלו להופיע כצמד רעים לאחר שהשתחררו מצה"ל ב-1969, כך שהדיסק ככל הנראה יצא באותה שנה או בזו שקדמה לה. התקליט עלה אתי לארץ בשנת 1983".

עטיפת התקליט
עטיפת התקליט

קול חי

"אנחנו היינו במלחמת ששת הימים" מספרים בהתרגשות השניים "ובע"ה בשנה הבאה זה אומר שאנחנו כבר שישים שנה יחד. חדוות היצירה ממשיכה ואנחנו ממש כעת עושים את דרכנו להופעה בירושלים" כשנערך להם בוחן פתע הם הפתיעו עם תשובות מלאות. השיר 'והריקותי' הושמע להם ופרטיו הוצגו על ידם "השיר יצא ב-1974. זהו שיר שעיבד משה לאופר והוא זכה במקום ראשון בתחרות גדולה שנערכה אז" ענו כשהצעירים באולפן התעניינו מה פירוש המילה 'גרמופון' המופיע על התקליט הם ענו "גרמופון זהו פטיפון".

לפתע, הושמע להם השיר הידוע והמוכר 'ציליבים צ'יליבום צ'יליבום בום' בביצועם והם החלו לשיר בשידור חי בצורה הרמונית מופלאה כאילו זה עתה יצאו מאולפן החזרות. לשאלה כמה חזרות הם עשו לשיר הזה הם ענו בצחוק מתגלגל "4562".

"אני זוכר שהייתם באים אלינו בשבתות לבית הכנסת לשיר ולערוך אתנו את סעודות השבת בשירה ובזמרה" נזכר חיים בשידור בשנים עברו וריגש את צמד הרעים.

האזינו:



6 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    אין על אשר גריבר בעולם אני חולה עליו מבחינתי שמשדר כל יום במקום טוקר יצא לי לדבר עם אשר והאיש הזה פשוט מדהים בלי גבוה בשונה משאר השדרנים
    אשרה אני מהאולפן שדיברתיאיתך בחנןכה

  2. 4

    עדיף שתיהיה בריא עליו ולא חולה….

  3. 3

    יאללללה הפועל הביתה

  4. 2

    סחתיין על הקפוצ'ון